Dankzij de honden...


Vakantievrienden...
Chirovriendinnen...
Vrijdag de 13de vrienden...
Vrienden uit de studententijd...
Vrienden via de kinderen...
Wat vrienden betreft, mag ik niet klagen.

En...
Misschien vinden jullie dit gek?
Ik heb ook een vriendin dankzij de honden.

Samen deden we met onze borders de puppyklas.
En sindsdien zijn we vriendinnen.
Nu ik dat zo tel...
al 5 jaar!
En in die voorbije 5 jaar hebben we samen heel wat afgewandeld!

Deze vriendin was jarig.
Jarig geweest eigenlijk.
Vorige maand al.

Vanmiddag trokken we er weer eens met de honden op uit.
Het cadeautje kon eindelijk worden afgegeven.



Ik maakte een Zpagettiketting , zoals ik eerder al voor mezelf maakte.
Met roze stenen want de vriendin houdt van roze.
Dat wist ik.
Maar de vriendin houdt niet van zwart.
Erger.
De vriendin staat niet met zwart.
En dat wist ik niet.
Aiai...

Dus maak ik het goed.
Er volgt nog een nieuwe in een ander kleurtje, maar wel met dezelfde stenen.
Want die zijn wel van de goeie kleur.

























En bij Danielle van happymess zag ik kippetjes passeren.
Kippetjes, zoals ik er ook al op mijn pinterestbord had staan.
Schattige kippetjes.

Dus dacht ik, ik maak er zo vier.
Ik vul die met spelt.
Ze moeten functioneel zijn ook.
Niet alleen schattig.
Nu zijn ze stevig om bij het patroontekenen het papier op zijn plaats te houden.
Want de vriendin houdt niet alleen van honden.
Ze houdt ook van naaien.






















Tijdens het" hondenuitlaatochtendwandelingetje" zag ik deze mooie zonsopgang.


Dat beloofde alleen maar goeds voor de geplande wandeling vanmiddag.
En het was goed!
Zalig goed!



























En deze drie vonden het ook goed!
Zoveel is duidelijk!

Reacties

  1. Hondenvrienden niks raars aan en wat een prachtige kdootjes!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't was een zalige wandeling
    avontuurlijk met die los geslagen koeien
    en ik ben echt een heel blij met mijn hondenvriendin
    al 5 jaar lang wat vliegt de tijd!!!!
    bedankt voor het mooie cadeau
    en sorry zwart is echt mijn ding niet ,
    ik sta daar echt nie mee
    ben benieuwd naar de nieuwe
    want de parels vond ik super mooi
    fotokes zijn ook weer mooi
    gr

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een mooi verhaal met mooie foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai! Wat een prachtige foto's allemaal. Die drie honden naast elkaar is vreemd, want ik ben gewend om er bij jou slechts twee te zien. 't Leek alsof er ineens één was bijgemaakt.
    De witte bloemekes in het bos zie ik graag.
    als die vriendin niet graag zwart ziet: ik sta HEEL mooi met zwart, vooral als het kettingen zijn :)

    Wat voor vogels zijn dat in het bos? Ze lijken op eenden maar hun nek is zo lang? Wat hebben jullie honden daarmee uitgevoerd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zehheeeg... ik trapte er nog in ook... was helemaal niet mee... ging dat googlen en vond mijn eigen blog... en toen pas... ja toen pas viel mijne frank... Is dat het nu het begin van het einde ...???? ;)

      Verwijderen
    2. Haha, ik kon niet wachten tot 1 april. Google maar eens langnek eenden, dat bestaat wel echt hoor !

      Verwijderen
    3. Haha, zag vandaag op de kinderboerderij ook een eend met een lange nek en dacht aan je benaming, hoewel ik er wel ;-) vanuit ging dat het een grapje was.

      Verwijderen
    4. http://partyflock.nl/albumelement/36948440:langnek-eenden-Wel-eens-op-gelet-hoe-kippen-of-eenden-rennen
      Ha hier zie je ze inderdaad... zelfs met de hond! Ze zijn ons gevolgd!!! ;-)

      Verwijderen
    5. 't zijn GANZEN dames :)
      Canadese ganzen die hier in de lente en de herfst te zien zijn
      ze komen van warme oorden en vliegen terug naar hun broedplaats
      ze maken ook veel lawaai,precies oude ventjes die ruzie maken :)

      Verwijderen
  5. De honden willen vast nog een toertje doen : "Allez, bazinnekes, komaan, jullie zijn toch nog niet moe zeker !" Of was je hen net een verhaaltje aan 't vertellen : "Er waren eens 3 poezen ... " ?
    Ze zijn in ieder geval een en al aandacht. Prachtige beestjes !
    Schattige kippetjes en handig bovendien !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's en de honden hebben ook genoten, zo te zien. Ze poseren zelfs voor de camera.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor deze gezellige post met prachtige foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's en je honden zijn ook zoooo mooi...♥ Border Collies...doet me denken aan de lieve schat die we zelf 15 1/2 jaar mogen hebben...destijds was een Border als huishond nog totaal onbekend en werden wij vaak aangesproken met de vraag of het een straathond was....tot na enkele films ;-)

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, dieren en kinderen brengen mensen vaak bij elkaar :) Mooie foto van je honden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. kippepatroongewichtjes, echt iets voor jou ook!! leuk cadeautje toch, en fijn zoveel gedeeld wandelplezier met de honden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhhh, die kippetjes zijn echt geweldig!
    Hopla, weer eentje voor op mijn To Do lijstje. ;-)
    Ik kocht verkeerde zpaghetti om die ketting uit te proberen, het is uit ruwe stof en ik dacht dat ik gewoon gladde gekocht had. Het resultaat zag er heel rommelig uit en is in de vuilbak gevolgen, oeps...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk, die kippetjes. Kuikentjes erbij en je bent ook gelijk klaar voor Pasen. ;-)
    Zou daar ook rijst als vulling in kunnen? Want waar haal je spelt?
    Fijne dag nog.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb die spelt gekocht in het naaiatelier in Lier. Ze hadden dat daar in grote hoeveelheid online besteld dacht ik. Ik wil wel eens horen waar ze het bestelden. Rijst kan evengoed hoor of zand misschien?

      Verwijderen
  13. heerlijk zo'n wandeling, mooi foto's en leuke dingen heb je gemaakt. Fijn dat je in de herkansing mocht ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Permeke bib, soms zijn daar ook Geluksvissen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik weet niet precies hoever Boortmeerbeek van bij u is, maar wij hebben daar twee weken geleden een hele toffe en mooie wandeling gedaan: de 3 torens, echt de moeite vond ik!
    aangegeven met wegwijzerkes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Boortmeerbeek ligt naast ons dorp. Maar wij doen die Pikhakendonk omdat je nergens op een straat komt (het stukje straat dat er is, snijden wij af via weiden en velden) en de honden dus 5km lang overal los kunnen rondcrossen. Je moet die zeker eens doen, dat is de schoonste wandeling hier in de buurt.
      Een andere aanrader is de wijngaardroute in Wezemaal. Nochtans is de Kronkelpadwandeling in Weerde ook mooi. Zijn we ook al een paar keer komen doen!

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.