De dames van de overkant.

De dames van de overkant,
ze zijn niet meer.
Al een heel tijdje niet meer.

Even voor Kerst zijn ze "schielijk" heengegaan!
Tenminste voor de dames was het "schielijk".
Voor ons niet.
Het zat er aan te komen.
Het verhaal van de   "10 kleine hertjes..." indachtig.
Wij hadden het verwacht.

Maar toen op een ochtend de wei plots leeg was,
was het toch nog even schrikken.
De leegte bij de "ochtendhondenuitlaatwandeling"  stemt me weemoedig.

Ook de wilde herten laten zich nu niet meer zien.
Dat is wel heel erg jammer.

Bovendien staat het vast!
Er komen geen nieuwe overbuurvrouwen.




















Het verlaten hertendameshoekje...
ligt er omgeploegd bij!



En de boer...
hij ploegde voort...




















De hele wei is omgeploegd...







En sinds enkele dagen ligt een grote hoop dampend mest te wachten...



Er wordt gezaaid of geplant?
Wat is nog niet duidelijk.
Maar zeker is het.
Damesherten
komen er niet meer.


Stilletjes hoop ik op een weide vol koolzaad...


Maar ik ben bijna zeker.
De boer kennende...
't Is ijdele hoop!





Reacties

  1. Jij woont mooi zo vlak bij/in een bos!!!! Jammer van de hertjes...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wel! Maar ik kan niet even snel met de fiets naar de supermarkt voor drop en koekjes! ;)

      Verwijderen
  2. Gelukkig wisten die hertjes het niet van tevoren....
    Enne, als het geen koolzaad wordt, hoop dan maar op koren. Wuift zo mooi in de wind!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk wordt het iets kleurrijks en geen hoge maïs ! :)
    fijn weekkend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dampende mest! Lekker!

    En ik die onlangs nog blogde dat de koolzaadwei haar tweede leven kreeg...was weer fout, 't waren overblijvende uitschieters van het vorige. Nu is de boer de hele akker komen plat ploegen, net zoals bij jou.
    We zijn alletwee in blijde verwachting.
    Mischien krijgen we wel hetzelfde (hier nog geen mest voorlopig).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen maïs hopelijk... koren kan nog net maar dan wel met mooie klaprozen en korenbloemen er tussen! Maar ik heb het niet voor het zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mais vind ik echt eng...sinds ik dat boek van Stephen King heb gelezen...gij woont daar toch echt mooi! maar hier in ons dorp (ne zakdoek groot, tussen twee zennes, tussen den E19, twee grote steden, de drukke spoorweg Brussel-Antwerpen, awel daar loop toch een (of meer) hertje rond!in het wild! dat komt dan in de tuinen de aardbeiplanten opeten enzo, dus misschien komen er bij ulle ook nog wel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n mooie weide vol met allemaal mooie veldbloemen! Dat lijkt mij dan prachtig! Nu ziet het er maar troosteloos uit... Hoop dat je er een heel mooi plaatje voor terug krijgt. Lieve groeten, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.