Vrolijke thuiskomst...

De naar-huis-rit was met een tussenstop!
Deden we tot nu toe nooit!
Steeds reden we in één keer!
Als de echtgenoot moe werd,
nam ik het stuur over.

MAAR...
omdat madam Onliemie bijna een  "graaf" (echt graaf hoor!) accident had bij het heenrijden,
(niet gewend van met een huis achter zich aan te rijden)
rijdt de echtgenoot vanaf nu altijd zelf!

We hebben in ieder geval 1 ding geleerd!
Nooit plots remmen met zo'n ding achter je aan.
Toch niet hard (vollepetrol) remmen!
Dat ding slingert dan als gek en de hele boel vliegt op de rem.
Vanaf nu doen we het dus aan een gezapig tempo!
We willen nog heel lang kunnen gaan kamperen.
En dan moet het dus in étappes.
Met de echtgenoot aan het stuur!
En met een tussenstop!

Deze keer in Langres.
Net halverwege.
Op de stadscamping Navarre.
Eerder een passantencamping maar wel eentje om te onthouden.


Met prachtig uitzicht vanuit ons bed!!!!!!




Onderweg nog een beetje gehaakt...


Ik moet met iets bezig zijn en steeds maar foto's nemen is ook niet echt dat!
Toch even een paar mooie uitzichten vanuit de auto.




Thuiskomen zelf is ook steeds weer leuk.
Hoe plezant vakantie ook is,
vanaf 't moment dat ik mijn stal ruik, kan het niet snel genoeg gaan!
Merken dat je huis veuls te groot is na dagen in een minihuisje gewoond te hebben,
is steeds weer grappig.

En dan de post bijlezen!
Deze keer was dat wel helemaal vrolijk.

Bij de post zat een vrolijke paassnailmail!
Helemaal onverwacht!




Zie nu toch ne keer hier.  Leuk hé dat paasei van strijkparels!

Dankjewel lieve Petra!
Zeker omdat ik weet dat het bij jullie niet altijd even makkelijk is nu, vind ik dit wel heel erg lief!
Ik hoop dat jouw paasdagen met de familie heel gezellig waren.


Daarstraks vroeg de echtgenoot : "Straalverliefd?  Bestaat dat?"
Ik denk die wil me wat lappen en zeg " ja zunne op de Provence!"
De echtgenoot weer : "straalbezopen ja en stapelverliefd maar straalverliefd?"
"Oeps" denk ik "wat een kemel!"
Maar toegeven?
No way...
Straalbezopen of straalverliefd?
Bij allebei doe je dwaze dingen dus zoveel verschil zal 't niet maken!
In ieder geval bewijst het dat de echtgenoot toch af en toe mijn blog leest.
Kritisch wel weer... maar zo ken ik de echtgenoot.
Dat leren we hem niet meer af!

Vandaag gezellig met de ganse familie pasen gevierd.

Met een lekker buffetje




en overheerlijk nagerecht.
Wat zeg ik?

Een fantastisch nagerecht!
Dankjewel schoonzusje!




Pasen!
Uiteraard met paaseieren rapen voor de kleinsten.


                                                                                                     Fotografe van dienst!




Een beetje TE goed verstopt die eieren! 




Deze schat liet het allemaal aan zich voorbij gaan!




En dan is thuis zijn toch ook weer super.
Ergens blijven we toch familiebeesten.

Hadden jullie ook een gezellige paasdag?




Reacties

  1. Heerlijk nagerecht.
    Heerlijk uitzicht vanaf je bed.
    Heerlijk thuis, waar alles groot en praktisch is.
    Heerlijk zo'n man met mening, nooit saai.
    Heerlijk baby'tje.
    Heerlijk het stuur overgeven...
    Verstandige beslissing, zie jullie akkefiet zo voor mij.
    Gelukkig goed afgelopen.
    Fijne tweede paasdag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oe... zo te horen heeft er een engeltje bij jullie in de auto gezeten... :-))
    Goed dat jullie het op de terugweg rustig aan hebben gedaan.
    Dat zet eruit als een gezellige Pasen. En we hebben nóg een Paasdag; jippieieie! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Olala, dat had je niet verteld gisteren. Maar goed dat 't goed afgelopen is! Wel grappig dat 't huis ineens veel te groot is als je thuiskomt met de caravan, anderzijds gelukkig wel groot genoeg om de hele familie te ontvangen voor Pasen he. Merci he, 't was weer super. Dat buffet (buffetje is toch een understatement), en de eitjes rapen en vooral de gezelligheid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, wij vonden het ook super! Tradities om toch te koesteren hé!

      Verwijderen
  4. Volgens mij geniet jij overal van.... en je hebt groot gelijk! En met jou de hele familie, en natuurlijk alle lezers van dit blog. Bedankt dat we mee mogen genieten.
    Fijne dag nog,
    groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er allemaal even heerlijk en ontspannen uit.

    Ja, een caravan lijkt me niet eenvoudig te sturen. Gelukkig hebben jullie ondertussen de ervaring en weet je wat wel en niet kan. Dat gaat volgende keer stukken beter gaan.

    Verder lijkt me die echtgenoot van jou een leuke meneer om in huis te hebben, zeker wanneer het in één keer een heel groot huis is, waar je hem ver weg kan achterlaten :)

    Dat buffet op de foto's ,jong, hoe veel, aan het nagerecht alleen al te zien moeten jullie met heel veel geweest zijn (ofwel heel veel nagerecht hebben gegeten).

    Om op je vraag over onze katten-en-vakantie te antwoorden: we hebben een HELE lieve overbuurvrouw die heel graag dieren ziet. Ze komt verschillende keren per dag bij onze katten zitten en spreekt ze liefdevol toe, al aaiend over hun bolletje en tegelijk hun etensbakjes boordevol scheppend.
    Meer over haar lees je hier:
    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/09/kleurige-gladiolen-en-wonderlijke.html

    fijne paasmaandag nog,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De dementie slaat toch lichtelijk toe moet ik zeggen... ik direct naar je blogpost kijken maar blijkbaar heb ik die toch al gelezen want ik heb er zelfs gereageerd! Rats weg uit mijn hoofd de lieve catsittende buurvrouw... het wordt toch wel heel erg met mij... zou ik me al moeten ongerust maken?

      Verwijderen
  6. HayHay!
    Wat schrikken van het rijden met de caravan! Zo'n slingerend geval, doodeng!
    Onze caravan is een klein bakkie maar ik rij er nog steeds niet ontspannen mee rond ;-)
    Misschien went het ooit.
    Klinkt en ziet er uit als heeeeerlijke en gezellige paasdagen!
    Ik heb ook leuke dagen gehad :-)
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goed om weer thuis te zijn dus na een leuke vakantie.
    Wat heerlijk ziet het paasbuffet eruit!
    Gezellige snailmail, ook altijd leuk, vooral als je het niet verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai amai, allemaal zo fijn! Behalve dat grave dan...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat rijden met een caravan, dat went wel hoor - je hebt trouwens speciale anti slinger koppelingen, die nog wat extra meehelpen in zo'n gevallen. Ofwel de echtgenoot laten rijden ;). 't Belangrijkste is dat er -gelukkig maar- niets voorgevallen is en dat je een prachtige vakantie en thuiskomst gehad hebt. Wat heeft een mens nog meer nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahah ... zo weet je inderdaad dat hij je blogt leest :-) Wel fijn zo met een tussenstop en zeker eentje met zo'n uitzicht, schitterend gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een buffet zeg, en dat nagerecht... ik ga maar eens een appeltje eten ;) Ziet er echt uit om van te watertanden. Leuke tussenstop en pasen hebben jullie gehad. Best wel eens gezond, een poosje wifi-loos :) En wat is in hemelsnaam graaf accident, oké, accident snap ik, maar graaf...??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :)) Vervlaamsing van "un accident grave"! Maar net op het nipperke niet! Gelukkig!

      Verwijderen
    2. Snapte je "vollepetrol" dan wel? Ik denk dat dat ook heel erg Vlaams is?

      Verwijderen
    3. Ah, dat werkt natuurlijk twee kanten op die vervlaamsing, nederlands én frans. Vollepetrol...? Nog nooit van gehoord, maar ik begrijp wel uit het verhaal dat het bot op de rem was, toch? Dank voor je uitleg, altijd weer leuk die taalweetjes :)

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.