Een misser...

Omdat ik voor de zoveelste keer HET boek meebracht van de bib...






en omdat ik weer zoveel kringloopgeluk op verschillende blogs zag,
dacht ik zo bij mezelf :
"Onliemieke kind, 't wordt hoog tijd om zelf ook nog eens te kringlopen".


En omdat ik dan toch een beetje jarig was,
mocht een kleine beloning wel.
Vond ik zo...

Ik dacht niet alleen :  "Ik moet nog eens gaan kringlopen".
Ik dacht ook : " Misschien moet ik wel eens naar een andere winkel dan gewoonlijk".

Dus ik naar Mechelen.
Ergens op 't industriegebied Noord.
Dat was echt een misser!
't Viel tegen.
Erg tegen.

En om eerlijk te zijn was 't eigenlijk ook al geen weer om te shoppen.
Wel om zalig in de tuin te niksen of te haken.
Dus eigenlijk helemaal een stom idee!

Maar ook al viel het tegen,
van een kringloopwinkel met lege handen naar huis komen,
dat is me nog nooit gelukt.

Ziehier de schamele buit.



                            (ja neehee!  Uiteraard de bloemen niet hé...die zijn zelfgeplukt!)


Wat de boeken betreft... die vallen bij nader inzien wel mee.
Ginder kon ik er niet zo goed over oordelen.
Ik was maar weer eens mijn bril vergeten.
Niet helemaal echt...
Ik had bij vertrek nog snel mijn brillendoos meegegrabbeld,
maar een lege brillendoos! :(
En kiezen van op een afstand van een kleine anderhalve meter?
Niet gemakkelijk!
Maar "Het keerpunt" van Nicholas Evans en
de omnibus "In een sluier gevangen en uit liefde voor mijn kind" van Betty Mahmoody,
lijkt me toch wel ontspannende vakantieliteratuur.
En voor dat geld mannekes?
2 euro!
Daar kunde dat echt niet voor laten liggen!

Dat stofke?
Dat is geen stofke...
Ah nee, dat is een kleed (een jurk voor dhollanders)
Stofkes kopen doen we hier voorlopig niet meer!
Maar een kleedje voor het stof?
Daar tellen de goeie voornemens niet hé.
Bovendien hoort dat bij "recycleren".
En dat mag altijd!


Ik kocht nog knopen.
Die ik niet nodig heb.
Maar voor je weet maar nooit.
En die leren dingskes?
Wat ik er mee ga doen?
Ik zou 't nie weten.
Volgens mij is dat iets om bretellen mee te maken?
Daar ben ik eigenlijk ook niet zeker van.
Maar ik dacht: "Pak het mee! Anders hebde straks weer spijt!"

De blikken doosjes zijn niet echt oud...
Maar voor in de "hobby"kamer komen ze wel van pas.
Voor al de kleine rommeltjes.
En ik heb veel kleine rommeltjes.
Dus...!

Het lieveheersbeestje zoekt nog zijn plekje...














Loeba is er niet helemaal gerust in!



Commentaar  van ons oudste?
"Ma mama toch!   Schattig!"
Of ze nu het lieveheersbeestje schattig vond of mij met mijn kringloopgedoe?
Dat liet ze wijselijk in het midden!



Reacties

  1. Zo schamel is de buit toch niet :-)))
    Maar ik ken dat gevoel, in de kringloop rondlopen en niet echt een joepie-hoera vondst doen... En dan doe ik hetzelfde als jij, een hoop andere prullekes meenemen "die ik misschien nog kan gebruiken", want van de kringloop thuiskomen met lege handen, dat is "simply not done"...
    Maar dat kleedje, voor het stofke, dat ziet er toch leuk uit ? Kan nog iets mooi worden ? En knopen, tsja, knopen heeft een vrouw nooit genoeg ;-)
    Ik zou toch maar oppassen met de woef en dat lieveheersbeestje - die zijn precies toch geen vriendjes aan het maken :-).
    Veel groetjes uit de liiiiimbuuuurg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent toch lekker bezig geweest, ook al viel het tegen. Ga je nu je buit "af zitten kraken"? Niet doen, want voor je het weet heb je die knopen gewoon nodig..... En anders kun je ze altijd nog terugbrengen naar de kringloop, hihi.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uw buit valt nog mee.
    Zonder bril ben ik ook hulpeloos. Vorige week zat mijn brillendoos ook leeg in mijn tas. Gelukkig kon ik de bril van mijne man gebruiken.
    Nog een leuke week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gekringloopt, gij! of is het "kringelopen"?
    Het stofke ziet er mooi uit. Hemelsblauw, da's toch uw kleur, eh?

    Leesbrillen heb ik ondertussen 3 of 4 (allemaal goedkopen van de HEMA en t KRuidvat) omdat ik ze overal laat liggen, maar ooit kom ik er dan weer eens één tegen.

    Ja, en dat kringlopen, dat lijkt goedkoop, maar omdat ik voor stagebezoek heel wat kilometers rij en vaak met een springuur zit, zoek ik dan vooraf op waar de plaatselijke kringwinkel ligt. En zo kom ik op bijna elke week een stapel kringloop aankopen,dan is het niet meer zo goedkoop, eh? Mijn stoffenkast puilt helemaal uit.
    En op zolder staat nog een stel meubels op verf te wachten.
    Ondertussen weet ik de beste wel zijn. De sjiekste vondsten had ik in Bilzen en St-Truiden. En oh ja, GEEL, is een absolute topper. Daar kijkt g'uw ogen uit.

    Hasselt valt ook heel goed mee, heb er al een aantal echt mooie kasten en bijzettafeltjes gekocht, en ook prachtige geborduurde lappen. Maar daar heb ik liever niet dat je komt, want dan is er voor mij minder buit :)

    zo, jij was mijn afleiding, vandaag, nu braafjes weer aan het schoolwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat ik voor wat afleiding zorgde! ;) Allé nu flink verder werken hoor!
      (en toch ga ik een keertje stiekem kringlopen in Hasselt! Ha!)

      Verwijderen
    2. Ahaaaa Brigitte gíj zijt mijn concurrente dus, hier in de kringloop in Hasselt ! Hihihi....

      Verwijderen
  5. gij vindt dat een schamele buit?????
    aja, maar ik woon mechelen zuid...toemme
    awel , daar kan ik dus echt nee tegen zeggen: kringloopwinkels! zegt me heel weinig...misschien omdat ik thuis genoeg "boecht" heb liggen, gelijk we zeggen, maar wolwinkeltjes daarentegen...ik voel nu een onweerstaanbare drang om naar Bonhaa te rijden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeheg... da is wel gene boecht zunne! En als je nu naar Bonhaa rijdt! 't Is daar markt ook!

      Verwijderen
    2. Allé nu heb ik u weer gemankeerd vanmiddag! 't Wil nie lukken! ;)

      Verwijderen
  6. Ik vind helemaal niet dat je een slechte koop hebt gedaan hoor. Je hebt leuk spul gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou zeggen: super schattig Onliemie en haar kringloopgedoe! :) Ge kunt er maar plezier aan gehad hebben.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, nog even antwoord op je vraag bij mij op het blog. Ja, ik heb het gevraagd bij de gemeente. Een dag per week en niet concurrerend voor de andere winkels, ik heb een BTW nummer en sta ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Dusss… :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat boek ban Betty Mahmoody..... dáár heb ik tranen met tuiten om gehuild. Dan ben je gewaarschuwd! Leuk dat je me bent gaan 'volgen'... Ik lees graag blogs van onze zuiderburen.... en waarom? Dat taaltje hé, daar heb ik hele goeie herinneringen aan;-)
    Dag!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Hannah welkom op mijn blog...
    Oei dat wordt dan lezen met een grote zonnebril op en een hoop zakdoekjes naast me!
    Je maakt me wel curieus ivm ons taaltje maar ik denk dat ik me er wel iets bij kan voorstellen ... :))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja de kringloopwinkel van Mechelen Noord en zelfs die van de Korenmarkt in het centrum vallen echt wel tegen. In onze buurt (ik veronderstel dat je niet ver van Mechelen woont), ik zelf woon in Mechelen Zuid fiets ik regelmatig naar Duffel (dat is een topper!) en Mortsel (ook makkelijk te bereiken met de fiets langs de fietsostrade) daar tussen heb je nog Reet (goedkoop) en Lier en pas een nieuwe in Kontich. Vilvoorde (daar fiets ik elke dag voorbij naar mijn werk).en Willebroek valt ook mee en dan Heist op den Berg die is zelfs open op zondagmorgen. Een hele mooie maar die is niet in de buurt is die van Brugge, met een gezellige eethoek met veel lekkers aan heel democratische prijzen. Mechelen vermijden dus, maar er is keuze genoeg in de buurt! Je hebt och een leuke mooie opbrengst gescoord!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amaai een kringloopkenner! Normaal ga ik naar die in Wespelaar... maar ik wou eens iets anders... een flop dus! Die van Leuven is ook de moeite... dat zie ik aan wat de dochters op de kop tikken... maar bedankt voor de tips! En meestal ga ik met de auto... een tafeltje of stoel steek je niet zo gauw in je fietstas hé! ;)

      Verwijderen
  12. :-) toch best een aardige buit!! Ik heb de boeken van Mahmoody lang geleden al eens gelezen, aangrijpend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. soms valt het mee en soms valt het tegen dat kringlopen. Als wij met lege handen naar huis gaan zijn we ook altijd verbaasd. Het gebeurt dan ook haast nooit. Je lieveheersbeestje is erg schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik-zou-willen-dat-ik-zo-af-en-toe-met -lege -handen-thuis-kwam-vanaf -de-kringloopwinkel -!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ik lees dat je van plan bent duchtig op te ruimen... jammer dat ik niet dichter bij jouw kringloopwinkel woon...;)

      Verwijderen
  15. Het Keerpunt is MOOI, tenminste, dat vind ik. Ben het voor de tweede keer aan het lezen en ben weer ontroerd. Hopelijk geniet jij er ook van.
    En voor mij, als Hollandse, is het lezen van al die plaatsnamen een feest, ik zou wel een rondje kringloop willen doen bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je maakt me nieuwsgierig naar "Het keerpunt"! Stel je maar niet te veel voor van onze Kringloopwinkels... ik vrees dat ze niet kunnen tippen aan die van Nederland!

      Verwijderen
  16. Mijn oudste dochter die vindt tegenwoordig alles en iedereen schattig, dat is misschien gewoon in de mode ;) maar wel een leuke buit natuurlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind dat je toch mooie dingen hebt gevonden, hoor! Bij ons in de buurt valt het kringwinkelen meestal tegen... En dan kan ik er zo'n spijt van hebben dat ik mijn tijd niet beter of anders heb ingevuld!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Toch leuk! En een begin is er.... Hier bij mij lukt het ook niet echt! Zoveel ideeen, maar als ik er loop is het allemaal net niet wat ik zoek of ik ben totaal kwijt wat ik er ook nog maar weer mee wou doen :-) Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.