Hobbystress...



Ze groeien  me boven het hoofd!
En ik had het kunnen weten.

Mijn hobby's.
Het zijn er te veel op het moment.

Dat ligt vooral aan het niet kunnen kiezen.
Daar heb ik moeite mee.
Al altijd gehad.
Moeite met kiezen.
Als ik moet kiezen word ik op slag zenuwachtig.
Eeuwige twijfel ook.
Tot lang nadien ... "Had ik toch niet beter...?"

Dat zit me in de genen.
Mijn moeder had dat ook.
Gelijk wat ze kocht... nog geen uur nadien had ze spijt.
En ik heb dat ook.
Minder ... maar toch...
Ik heb het.

En daarom doe ik  gewoon alles wat op mijn pad komt.
Met een beetje stress tot gevolg.
De echtgenoot snapt dat niet.
Hoe kun je nu stress hebben als je je zin kan doen?

"Omdat je tijd te kort komt om je zin te doen."
Daarom!

Zo zijn er de quiltlessen...
De quiltmadam werkt met een beurtenkaart
en omwille van tijdsgebrek kan je dus een weekje of meer overslaan.
Al een geluk.
Maar je moet thuis wel verder werken anders wordt het niks.

Intussen zijn mijn logcabins  klaar
Zover ben ik al.
Op tijd klaar voor de volgende les.
Als het helemaal klaar is, zou het een boxkleed worden.
Dat show ik dan nog wel!
Ooit!  :-)



Gisteravond breide ik een mini Bernadetje.
Op bestelling!



De vriendin die op 4 dagen tijd 2 kleindochters kreeg, vroeg het heel lief.
En dan kan ik geen nee zeggen... Gelukkig hoefde er maar eentje.
Eigenlijk zou ik ook  2 speelkleden maken, maar die hebben nu even moeten wachten.



Vandaag probeerde ik wat broekjes-patronen uit voor het minimeneerke.
Eentje uit Knippie in een mottig probeerstofje.
Maar dat model vind ik maar niks.
Kan ook wel aan het stofje liggen.
Te ouwbollig vind ik het.
En bovendien past er volgens mij ook geen pamper in.





Gelukkig vond ik bij haar een hipper patroon.
En had ik nog een gepast stofje in mijn restjesmand.
(dankjewel vriendinneke van wie ik deze kreeg!)






Vele toffer toch hé?
Was ook in een wip en een flik klaar.
Ik denk dat er zo nog enkele gaan volgen.


Intussen lopen de lessen kalligrafie, Italiaans, kleien en naaien ook nog gewoon door.
Liggen er nog wat breiwerkjes op de naalden, en zou er nog een CAL sprei van 2014 moeten afgewerkt worden.
Om nog te zwijgen van die jurk waar ik vorig jaar aan begon en eigenlijk alleen de zoom nog af moet.
En op zondag springen we op de fiets om onze kilometertjes van de week aan te vullen...

Echt wel meer dan genoeg te doen dus.

Maar wat wil er nu op school gebeuren?
We hadden vorige vrijdag pedagogische studiedag.
En als" teambuilding" konden we in de namiddag een workshop kiezen.
Voel je me al komen?

En voilà nu heb ik daar ook de goesting van te pakken.
Macramé... op en top retro en dus weer helemaal in.
De dochter deed al een bestelling.
Ik had het kunnen denken!
Ze wil het wel met lederen koord.
Iemand een tip waar ik dat aan een schappelijke prijs vind?


En nu duik ik mijn schoolwerk in
want ook dat moet gebeuren.
Ja,  mijnheer Goebels zelfs sportleerkrachten hebben werk voor school!






Reacties

  1. LOL hobbystress, is dat geen contradictie in terminus ???
    Blijven ademen sjoeke, blijven ademen !
    Die log cabins zien er goed uit ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt misschien tijd om aan pensioen te denken alhoewel dat nog wat te vroeg is. Maar ook dan heb je minder tijd want dan zijn er de kleinkinderen en nog van alles meer. Gepensioneerden hebben immers nooit tijd, haha. !!!
    Maar als ik zie waar je allemaal mee bezig bent, dan kreeg ik ook stress. En toch,ik herken het verschijnsel, ambetant worden omdat je zoveel wil en er niet genoeg aan toe komt. Is dat geen 'luxe stress' :). Ja, wat wil je, zoveel interesse in 100 en nog wat dingen. Toch een dikke pluim voor al die mooie prestaties.

    Liefs,
    Emmyy
    Toch een dikke pluim

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij wint ;) Het is ook allemaal zo leuk hè. En het resultaat is ernaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proest!!! :-))))
    Dankjewel voor jouw verhaal. Ik dacht dat ik hobbystress had en me te gek liet maken door lieve mensen die me vragen iets voor hen te maken, maar da's NIKS vergeleken met jou! Oooohhh....
    Les voor mij; géén leuke nieuwe workshopjes gaan volgen.
    Succes meissie! Maar... je hebt prachtige dingen gemaakt en je logcabin wordt schitterend!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha heeeeel herkenbaar, dat broekje echt wel tof!
    sterkte maar vooral lekker genieten van al die mooie hobbies
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb al moeite met ademhalen bij het lezen alleen.
    Inderdaad heel veel leuks. Het hippe broekje vind ik in ieder geval geweldig en je macramé ook en....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is uw jogging al gestreken ? Grapje .......
    Toch chapeau om al die workshops te volgen en toffe dingen te maken.
    Meneertje zal schitteren in zijn mooi broekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk die hobbystress, het is wel herkenbaar maar macramé ? haha, daar laat ik me niet voor vangen, wist niet dat het weer in de mode was.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een poepje van een broekje. Ik moest lachen om dat macramé. Ik werkte bij een rijk bedrijf waar iedereen aangespoord werd om cursussen te doen. Alles kan, zolang het maar geen macramé is, zei onze personeelsfunctionaris altijd. Moet ik erbij vertellen dat het een mannenbedrijf was, veertien vrouwen op honderdvijftig mannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hobby stresssss wie heeft dat niet ha ha maar jij hebt al weer veel af mooi de log cabin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha, wat een druk bezet leventje, maar wel een hele leuke.
    Houd je hoofd maar koel. Erg mooie dingen heb je gemaakt, die broekjes zijn echt geweldig. En de log cabin quilt is prachtig.
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. You can do anything, but nog everything.
    Ik moet mezelf er ook steeds aan herinneren.
    Als ik je opsomming van hobby's lees, word ik moe :-)
    Het levert wel wat op hé. Mooie dingen weer gemaakt. Van een origineel boskleed gesproken! En ja, het tweede broekje is mijn favoriet, maar het eerste vind ik ook niet mis, hoor. Pampers gaan er misschien wel in, wasbare luiers niet, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh jee oh jee, zoveel te doen en zo weinig tijd. Tja. Een oplossing heb ik zo niet voorhanden maar ik begrijp het probleem. Lijstje maken en afstrepen wat klaar is?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Volgens mij een serieus probleem wat je hebt ;) Helaas heb ik niet de oplossing voor je, misschien toch leren om nee te zeggen ;-) Ondertussen maak je wel super leuke dingen, de quilt is prachtig en het broekje heel hip.
    Ik heb wel eens een potje neergezet om tijd te verzamelen, dat hoef je niet meer te proberen, werkt niet!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pffff ik word moe van het lezen alleen al. Nu heb je wel in een recordtempo een vestje gebreid en een broekje gemaakt. En nog heel erg leuk ook! Ik dacht dat ik al veel tegelijk deed. Maar wel heel erg leuk allemaal. Succes! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat wordt niks! Ik ga streng zijn: je moet écht een aantal dingen schrappen!!! Beter drie dingen goed doen, dan tien dingen half of fout. Dus...!!!! (En, ik spreek uit ervaring, haha!) Als je jezelf niet serieus neemt, dan ga je op een gegeven moment onderuit aan je eigen stress. Niemand blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En dan ook nog bloggen... Wah, wat doe jij veel tegelijk. Enigszins herkenbaar, ik doe alleen niet zoveel tegelijk. Niet meer, want de les van Villa Zeezicht heb ik ook ervaren, niemand blij idd. Maar het blijft lastig. Iets met aard van het beestje. En dan dat kiezen, ja dat heb ik ook, haha. Wat maken we het onszelf moeilijk he!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha ha duizendpootje een dag heeft helaas maar 24 uur ,loop ik hier ook tegen aan ,.......

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Herkenbaar, hoor! Waarom telt een dag dan ook maar 24 uren, hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh haha zo herkenbaar, ik heb ook teveel hobby's en kan nooit kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel herkenbaar. Maar ik geef er gewoon aan toe. De ene dag quilten, dan haken, papier, ook al zo leuk.
    Waarom zou je moeten kiezen?? Het is toch heerlijk dat je je niet hoeft te vervelen? Als je maar één hobby had zou je dáár al je (spaarzame) tijd aan besteden. En ik vind je quilt heel leuk worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik herken dit maar al te goed. Breien, haken, naaien, quilten..... alles doe ik door elkaar en er komt niets af, tenminste zo lijkt het, want dat is natuurlijk niet zo... maar toch... wel een beetje te veel van het goede...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.